مراقبت های قبل و بعد از پی ار پی صورت

مراقبت بعد از پی آر پی مو و صورت مراقبت های بعد از پی ار پی تا یک هفته بعد از پی آر پی باید ادامه داشته باشند. در ادامه مراقبت های بعد از پی آر پی مو و پوست را توضیح خواهیم داد
روز اول تا دوم
حداقل تا شش ساعت پس از پلاسمادرمانی، از محصولات مراقبتی و زیبایی مو استفاده نکنید. حداقل تا سه ساعت پس از تزریق، سر خود را از رطوبت دور نگه دارید. برای آنکه تأثیر روش پلاسمادرمانی به حداکثر برسد، حدود سه الی چهار ساعت پس از تزریق دوش آب داغ بگیرید و سر را کامل بشویید. از قراردادن کمپرس سرد روی پوست سر و نواحی تزریق خودداری کنید؛ زیرا یخ و سرما در نقش یک عامل ضدالتهابی عمل می‌کنند! در صورت تشخیص و توصیه درمان‌گر و همچنین، مشاهده تورم، به مدت کوتاه از یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید. تا دو روز پس از تزریق پلاسما از سونا، اتاق‌های بخار و شنا دور باشید. حداقل تا دو روز پس از تزریق پی آر پی مو، از انجام فعالیت‌های فیزیکی سخت و قرارگرفتن در معرض نور و گرمای زیاد خودداری کنید.
روز سوم تا هفتم
بین ۲ الی ۴ روز پس از تزریق، علامت‌هایی مثل کبودی، قرمزی، خارش، تورم و یا درد در پوست سر طبیعی است. در صورتی که درد یا ناراحتی از بیش از حد تحمل‌تان است، از تیلنول یا دیگر داروهای حاوی استامینوفن استفاده کنید. در زمانی که سلول‌های فولیکول در پوست در حال فعال‌شدن هستند، احساس قلقلک یا خارش در پوست سر خواهید داشت که به مرور زمان برطرف خواهد شد. در برخی موارد نادر، عفونت یا واکنش‌های دیگری به پلاسما در پوست سر مشاهده می‌شود. البته این عارضه‌ها به راحتی با داروهای آنتی‌بیوتیک یا ضدالتهابی قابل درمان‌اند. درصورتی که هرکدام از این علائم و واکنش‌های غیرعادی را مشاهده کردید، با درمان‌گر خود تماس بگیرید حداقل تا سه روز پس از درمان همچنان از مصرف آسپیرین، ادویل، موترین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ولتارن و دیگر داروهای ضدالتهابی خودداری کنید. در صورت امکان این روال را تا هفت روز ادامه بدهید.در طول سه روز نخست پس از تزریق، از شامپوهایی با میزان pH ملایم استفاده کنید. تا سه روز پس از تزریق پلاسما به پوست سر، مصرف الکل، کافئین و دخانیات برای شما ممنوع است. در افراد سیگاری، روند بهبود و ریکاوری به کُندی طی می‌شود و معمولاً اختلال‌ها و عارضه‌های جدی گریبانگیر بیمار خواهند شد. حداقل تا سه روز پس از تزریق پلاسما، از مصرف ماینوکسیدیل، رنگ‌های شیمیایی برای مو و محصولات صاف‌کننده مو خودداری کنید. در طول یک هفته نخست پس از تزریق، روزانه مقدار زیادی آب مصرف کنید. حداقل تا یک هفته پس از تزریق پلاسما از مصرف ترکیبات رقیق‌کننده خون مثل ویتامین ای، ویتامین آ، سیر، تخم کتان، روغن جگر ماهی و اسیدهای چرب ضروری خودداری کنید.