مراقبت قبل و بعد از مزوتراپی

(این توصیه را تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی نیز رعایت کنید) برای مزوتراپی مو برخلاف دیگر بخش‌های بدن، نیازی به ضد عفونی کردن پوست سر نیست. اگر بر روی پوست زخم یا عفونتی وجود داشته باشد، از الکل ۷۰ درصد یا بتادین برای ضد عفونی کردن ناحیه‌ استفاده می‌شود
شب قبل یا صبح روز مراجعه به کلینیک موهای خود را بشویید. چند روز قبل از مزوتراپی داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید. همچنین اگر از داروهای ضد انعقادی یا رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، حتماً در مورد مصرف آن‌ها پیش از جلسه‌ی درمانی با پزشک مشورت کنید. از مواد تقویت‌ کننده، داروهای مراقب مو، مواد حالت دهنده و موارد این چینی تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از درمان استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی از ماینوکسیدیل، داروهای تقویت مو، مواد آرایشی و حالت دهنده‌ها استفاده نکنید. تا ۸ ساعت بعد از مزوتراپی سر خود را نشویید و دوش نگیرید. از روز سوم می‌توانید حمام بروید. در هفته‌ی اول بیش از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از آب گرم استفاده نکنید. این موارد می‌توانند باعث کبودی شوند.
تا دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود. آب و مایعات فراوان بنوشید. اگر در پوست خود برآمدگی‌هایی مشاهده کردید، احتمالاً به این معنی است که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت داشته‌اید. در این صورت با کلینیک تماس بگیرید.